מצוינות היא לא פעולה, אלא הרגל. ככל שתעשה משהו יותר, תעשה אותו יותר טוב
(מרווה קולינס)

שיווק עסק ב LOW BUDGET

מאת: מעיין רז כהן |

 

כמאמנת עיסקית המובילה לא מעט עסקים במשק הישראלי אני סבורה שיכולתי לבלות את שארית חיי במצב של שיזוף מתקדם באיזה אי אקזוטי... לו הייתי גובה סכום ולו סימלי, על כל פעם ששמעתי מבעל עסק מהקטן ביותר ועד הגדול, את המשפט הבא: "... אם היה לי היום תקציב של 200 אלף ₪ כל בעיות השיווק שלי היו נפתרות"

אני חובבת מושבעת של המשפט הזה, בעבר כשהוא הושמע באוזניי הייתי מזדעקת... לאט לאט הוא כבש אותי ומיד כשאני מריחה שהוא באופק, תחילתו של חיוך ממזרי עולה על פניי.

המשפט הזה עבורי, הוא הרמה להנחתה.

בשנייה שהמשפט הזה משתחרר לאוויר, ברורה לי הדרך הצפויה למי שביטא אותו באוזניי וכוונתי : לדרך הקסומה של שיווק העסק שלו/ה בתקציב דל (כמעט אפסי).

אפשרי!!! לא רק אפשרי אלא עובד ובהצלחה העולה על כל דמיון פרוע.

יחד עם זאת הדרך אל האמור לעיל מתבררת כדרך עם הרבה מאוד מהמורות בינהן : כבוד עצמי " אני אף פעם לא עשיתי שיווק כזה ולא אתחיל עכשיו" ...." אולי נתחיל בפרסום מודעה במקומון?"... "מה פתאום שאני אגש למישהו ואספר על העסק שלי, אני מנכ"ל/ית" "אולי נשכור מישהי בחצי משרה שתעשה את זה?" " זה לא יתפרש כאילו אני במצוקה?"... (לקט המשפטים הללו מוקדש באהבה רבה למאומנים שלי שאני בטוחה שיזהו  את עצמם בשלב הלפני ...)

ואללה.... ולהיות במינוס של עשרות או מאות אלפי ₪ בבנק זו לא מצוקה?! אני תוהה ביני לביני.

מה יותר מבייש להציג את העסק שלך בפני קונה פוטנציאלי ולהזמינו לביקור? - או -  להסביר  למנהל הבנק שעכשיו קשה ולהתחנן שלא יחזיר צ'ק?!....

מוזר!!! אך רוב בעלי העסקים מעדיפים לנהל שיחות על בסיס יומי עם מנהל הבנק שלהם (אגב זה לא משפר כהוא זה את מצב עסקם) ולא להוציא את האף  מהעסק ולשווק.

אני פוגשת יותר מידי עסקים ואנשים הבוחרים לקטר לבכות ולהתלונן על מצבם להיות בעסק מקרטע / קורס/ מתפוגג המבייש את בעליו , אנשים עםתאוריות מגובות בדוגמאות ומאמרים על למה לא!!! ששכחו מזמן את איזור ה -למה כן!!!

ישנם הרבה בעלי עסקים עימם עבדתי ועדיין עובדת שיעידו כי, ההצלחה שלהם ופריצת הדרך של עסקם והפיכתו לעסק ריווחי תוך כדי התהליך עימי התרחשה מהאיזור הזה, מאיזור אי הנוחות מהאיזור של לפסוע בשטח לא מוכר ... מהאיזור שתלוי רק בהם, שלא מצריך תקציבי פרסום ולא תקציבי שיווק אלא טיפה מחשבה יצירתית, קצת להתגבר על הבושה החששות ומיני הרגלים קלוקלים המעכבים ופוגעים בתפתחות וצמיחת עסקם.

היום הם מביטים לאחור בגיחוך על שלל התירוצים ששלפו.... אבל כמות האנרגיה והעקשנות שהושקעה מצידי בשלב הזה.... לא מביישת אימון מלא בחדר כושר.

ו... כן מאמנת אחת קשוחה! שלא מוותרת באיזור הזה, גם אם זה לוקח לא מעט זמן , עקב שלל התחבולות, נסיונות המעקף והתירוצים של המאומנים ( מדהים איך תירוצי ביה"ס כדוגמת:" לא הספקתי" "איבדתי את דף המשימות" "הכלב אכל לי את המחברת... וכל שלל יצירות המופת מימי ביה"ס הופכות שוב לשגורות בפי אנשים שימי ביה"ס מזמן מאחוריהם... לכשמשימות השיווק הכי פשוטות , הכי יעילות והכי חסכוניות עולות על הפרק).

אמרתי קשוחה?! אז כן אני לא מוותרת! לא מוותרת על ההצלחה של העסקים אותם אני מאמנת ולהם אני מייעצת ,הצלחתם היא הצלחתי-זו גישתי.

למען הסר ספק, אני בוחרת אותם בקפידה , יתכן והדבר ישמע מתנשא אבל אני בוחרת שלא לאמן כל אחד/עסק , אני ממיינת את העסקים עימם אני עובדת, אני בוחרת רק באלו שאני מזהה כי, מוכנים לעבוד קשה!!! עבור ההצלחה שלהם/ של עסקם, אני בוחרת להיות רלבנטית ומשפיעה בעסקים אותם אני בוחרת.

 כראייה הצלחותיי אינן ניתנות לויכוח.

אני בוחרת לפסוע מידי יום בנתיב השיווק אותו אני מעבירה ומנחילה למאומניי, נתיב הכולל דרכים אחרות מאחרים דרכים שמביאות תוצאות והצלחות .

אני מכריה את כל המהמורות בדרכים אלו חווה אותם מדלגת מעליהן ומחייכת כל הדרך להצלחה.

רוצים לדעת איך תוכלו גם אתם לקדם את העסק שלכם?:

שלב א: תשאלו את עצמכם: האם תהיו שם עבור עצמכם / עסקכם כשעשייתכם תצטרך לבטא את אמירותיכם והצהרותיכם לגבי מידת רצונכם בהצלחה?

שלב ב: התייצבו ובזמן! לפגישה (10 דקות אחרי המועד זה כן! איחור, גם במונחים ישראלים)

שלב ג: ביחרו להיות פתוחים אמיצים, נסו כל דבר חדש המוצע לכם ובלבד שהוא בגבולות המוסר החוקי. ודאי שתתנסו בדרכים ושיטות חדשות קבלו אותן כחוויה .

שלב ד: ביחרו מראש להנות מכל רגע בתהליך, גם כשקשה תמיד יש דרך נוספת להתבונן על הדברים.

אם קראתם עד כאן ועדיין נותר במותניכם כח .... אזי ברור לכם שהמתכון הוא אישי ומותאם ונתפר עבור כל אחד ולמידותיו הוא.

מעוניינים לפעול למען תוצאות יוצאות מגדר הרגיל, ז"א : להצליח ולשגשג ?

בואו נפגש ונבחן את ההצלחה שלכם יחד 054-3053524.

אני אהיה שם.

מעיין רז כהן – מאמנת עסקית בכירה ויועצת שיווקית